VEEL GESTELDE VRAGEN

Het begon allemaal met een eenvoudig idee, gevoed door een diepe passie. Als klein bedrijf richten wij ons op persoonlijke aandacht en toewijding voor elk detail. Onze aanpak is geworteld in kwaliteit en integriteit en zorgt ervoor dat alles wat we doen onze toewijding aan uitmuntendheid weerspiegelt.

UITRUSTING

Op welke temperatuur mag ik de karatepakken wassen?

Wij adviseren om de Karatepakken te wassen op 30–40 °C graden om krimp te minimaliseren. 

Krimpen de Karatepakken?

Ja, het is normaal dat een karatepak bij de eerste wasbeurten krimpt. Hoeveel is afhankelijk van het materiaal en of het pak is voor gekrimpt (dit noemen we pre-shrink). Katoen kan tussen de 3% en de 10% krimpen. Een pak van 65% polyester/35% katoen kan tot 5% krimpen.

Welke maat pak heb ik nodig?

Zoals bij de meeste karatepakken is de lengte van het pak een lengtemaat. Je eigen lengte is dus ook ongeveer de lengte van het pak dat je bestelt. De meeste pakken zijn leverbaar in de maten 100 tot en met 200. Kijk bij het karatepak van jouw keuze naar de maattabel.

Mag mijn karatepak in de droger?

Je kunt je karatepak drogen in de droger, echter houdt dan rekening met extra krimp! Wij adviseren om je karatepak gewoon aan de lijn te drogen.

Mijn karatepak verkleurd?

Ieder karatepak bevat natuurlijke stoffen zoals katoen en deze zullen op den duur gaan verkleuren. Een pak van 100% katoen zal eerder verkleuren dan een pak van polyester/katoen. Wij adviseren echter om geen bleekmiddelen te gebruiken, hierdoor slijt het pak sneller.

Kan ik een losse broek bestellen?

Nee, momenteel kun je bij ons nog geen losse broek (of losse jas) bestellen. 

Welke maat tok moet ik bestellen?

De grote van de maat tok is met name afhankelijk van de heupomvang. 

Kan mijn tok in de was?

De Tok houder of broek kun je wassen in de wasmachine of met de hand. De kunstof tok kun je met de hand wassen.

Welke maat scheenbeschermer heb ik nodig?

Zie de maattabel bij de productinformatie van de desbetreffende sheenbeschermer.

Welk type scheenbeschermer koop ik voor mijn kind?

De Elastische witte scheenbeschermers zijn ideaal om mee te beginnen en bieden voldoende bescherming. 

Waarom heb ik een bitje nodig?

Een bitje beschermd het gebid bij het sparren. Een ongelukje is namelijk zo gebeurd, ondanks dat er niet naar het hoofd wordt gestoten bij het (Shin)Kyokushin Karate.

Welk bitje met ik aanschaffen

Als je net start is een "standaard" bitje voldoende. Je kunt er ook voor kiezen om een bitje te kiezen die meer bescherming bied. Wij bieden verschillende soorten en kwaliteiten gebitsbeschermers aan. Daarnaast bestaat er ook de mogelijkheid om via de tandarts een bitje aan te laten meten.

Hoe maak ik mijn bitje passend?

De meeste "standaard" bitjes moet je zacht maken in warm water en dan in je mond doen en er op "bijten". Daarna afspoelen met koud water. Dit verschilt per type bitje en een meer uitgebreide handleiding is bij het desbetreffende bitje bijgeleverd.

Hoe maak ik mijn bitje schoon?

Je kunt je bitje het best na iedere training afspoelen met lauw water, afdrogen en in de bewaardoos opbergen voor de volgende training.

Bestellen | Verzenden | Retourneren

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestellingen geplaatst voor 17:00 urr worden in rincipe nog dezelfde dag verwerkt. PostNL levert normaliter binnen 24 uur uit in Nederland. In België binnen 48 uur.

Waar is mijn pakket?

Nadat wij je bestelling hebben verwerkt en aangeboden aan de pakketdienst, heb je van ons een notificatiemail ontvangen met de track-trace code. hiermee kun je de bestelling volgen.

Ik heb nog geen track-trace code ontvangen?

Wat vervelend. Zit de notificatiemail niet in je ongewenste mail? neem dan contact met ons op, dan gaan we het uitzoeken

Mag ik mijn bestelling retourneren?

Ben je toch niet tevreden met je bestelling. Meld je retourzending incl. reden aan en stuur dan je bestelling in de orginele verpakking, ongedragen en schoon samen met het retourformulier en de orginele pakbon naar ons terug.  Kijk hier voor de voorwaarden.

Heeft Cardia Sports een Fysieke winkel?

Wij zijn een online webwinkel en hebben geen fysieke winkel. Hierdoor kunnen wij onze producten tegen scherpe prijzen aanbieden.

Zijn er kosten verbonden aan een retourzending?

Ja, je betaald zelf de retourkosten

Wanneer word ik terugbetaald na retourneren?

Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen en verwerkt wordt ook je geld direct teruggestort, verminderd met de verzendkosten. houd rekening met ongeveer 7 werkdagen na ontvangst van je retourzending.

Ik heb het verkeerde besteld, wat nu?

Als wij je bestelling nog niet hebben verzonden, passen we dit nog aan. Als je bestelling al is aangeboden aan de bezorgdienst, kun je deze retourneren zodra je de bestelling ontvangen hebt.

Mag ik alle producten retourneren?

Ongebruikte producten, in orginele verpakking, onbeschadigd, ongedragen en schoon kunt u aaan ons retourneren. 

 

De volgende producten kunnen niet retour:

  • Op maatgemaakte, klantspecifieke producten
  • Sport-BH's
  • Kruisbeschermers
  • Bitjes en gebitsbeschermers

Accepteren jullie altijd een retourzending?

Als blijkt, na controle bij aankomst in ons magazijn dat het product beschadigd is, gebruiks is of gewassen is, eventuele labels verwijderd zijn of er geen orginele verpakking meer is, dan zullen we de retourzending niet accepteren.

 

Wij sturen de retourzending naar u terug. U ontvangt van ons daarnaast een factuur voor de kosten voor verzenden, verhoogd met €25,00 aan verwerkingskosten en herpakken. U dient deze binnen 8 dagen te voldoen.

Ik wil iets bestellen maar het is niet op voorraad?

Selecteer het product en de gewenste maat. Hierna geeft u uw contactgegevens op en zodra het product weer voorradig is, krijgt u van ons een melding. na de melding kunt u uw bestelling afronden.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

In principe niet. Wij hebben geen fysieke winkel, alleen een extern magazijn. Afhalen kan enkel op basis van afspraak en beschikbaarheid.

Staat jouw vraag hier niet bij, neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.